Laatste nieuws

NRC artikel vechtscheidingen in de jeugdbescherming

Vandaag in NRC een artikel over complexe scheidingen in de jeugdbescherming e...

Jeugdbescherming west ontvangt certificaat voor jeugdbescherming en jeugdreclassering

Jeugdbescherming west ontvangt certificaat voor jeugdbescherming en jeugdrecl...

Artikel in JIP: Blokkeringsrecht geblokkeerd

Onze juristen Laura Goei en Gieke IJpelaar schreven voor het juridisch v...

Spraakmakende uitspraak: onderzoeksbureau moet resultaten onderzoek vrijgeven

Vorige week deed de rechtbank in Den Haag een belangrijke uitspraak: onderzoe...

Video's

Ik heb veel aan de begeleiding gehad

Dit is Farzana. Ze liep stage bij Jeugdbescherming west. Dat is best bijzonder want tot twee jaar geleden was zij cliënt bij ons. Het gaat heel goed met haar. Ze haalt goede cijfers en studeert momenteel Sociaal Pedagogische Hulpverlening aan het HBO. Ze vertelt wat de begeleiding van jeugdbescherming voor haar heeft betekend.

Cliƫntenraad

Klachten

Wij doen ons best om ons werk zo goed mogelijk te doen. Toch kan het voorkomen dat u zich niet correct behandeld voelt. Bijvoorbeeld omdat u vindt dat een hulpverlener niet zorgvuldig is omgegaan met persoonlijke gegevens of omdat er in uw ogen onvoldoende met u is gecommuniceerd. Jeugdbescherming west moet volgens de wet een klachtenregeling voor cliënten hebben. In de klachtenregeling van Jeugdbescherming west staat hoe wij met de klachten omgaan.

Als u zich niet correct behandeld voelt door een van onze medewerkers, helpt het meestal al als u hierover met hem of haar praat. Komt u er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met de leiding van de vestiging van Jeugdbescherming west waarmee u te maken heeft. Wordt er dan volgens u niet voldoende naar u geluisterd, dan kunt u een klacht indienen bij onze klachtencommissie. Wij vinden het erg belangrijk dat uw klacht zorgvuldig wordt behandeld, omdat wij graag willen dat u tevreden bent over de hulp die we bieden. Door een klacht in te dienen, kunnen wij samen met u bekijken hoe we onze hulp kunnen verbeteren.

Hoe kunt u een klacht indienen?
Om een klacht in te dienen, kunt u telefonisch contact opnemen met het secretariaat van de klachtencommissie of u kunt een klachtenformulier invullen en opsturen. Deze vindt u onderaan de pagina.

Klachtencommissie
P/a Secretariaat klachtencommissie
Neherkade 3054
2521 VX Den Haag

Tel: (070) 300 44 22
E-mail: klachtencommissie@jeugdbeschermingwest.nl

Alleen als de klacht volledig en duidelijk is, kan de commissie de klacht in behandeling nemen. De klachtencommissie kan alleen oordelen over de zorgvuldigheid van handelen en communicatie van de medewerker van Jeugdbescherming west.

Onder aan deze pagina kunt u ook de werkwijze van de klachtencommissie en de klachtenregeling van Jeugdbescherming west downloaden.

In de folder 'Wat u moet weten over privacy en klachten' leest u meer over wie een klacht kan indienen, wanneer dit kan en hoe de klachtenprocedure in zijn werk gaat. U vindt deze folder ook onderaan deze pagina.

Voor ondersteuning bij het indienen van een klacht kunt u contact opnemen met het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ): www.akj.nl.

Onderaan deze pagina vindt u ook de jaarverslagen van de klachtencommissie 2015.

 

ontwikkeld door 52grdn nrdrbrdt