Laatste nieuws

Gewijzigd klachtenbeleid

Jeugdbescherming west heeft met ingang van 1 januari 2018 een gewijzigd klach...

Convenant kwetsbare zwangeren en jonge ouders in Drechtsteden

Kwetsbare groepen vroeg in beeld krijgen en snel de juiste hulp bieden. ...

Waarom Jeugdbescherming west niet meedoet aan de aanbesteding in de jeugdteams Den Haag

Voor het eerst hebben we besloten ons uit een aanbestedingsprocedure terug te...

Video's

Farzana over de begeleiding van de jeugdbescherming

Dit is Farzana. Ze liep stage bij Jeugdbescherming west. Dat is best bijzonder want tot twee jaar geleden was zij cliënt bij ons. Het gaat heel goed met haar. Ze haalt goede cijfers en studeert momenteel SPH. Ze vertelt wat haar jeugdbeschermer voor haar heeft betekend

Cliƫntenraad

Veel gestelde vragen

    Rechten - Meisje op bankje

    Rechten

    Als wij gaan samenwerken om problemen aan te pakken, wilt u natuurlijk weten wat u van ons kunt verwachten. Andersom willen wij u en uw kind ook laten weten wat wij van u verwachten. Het gaat hierbij dus om uw rechten en plichten. Hieronder vindt u de belangrijkste rechten en plichten.

    Meewerken
    Jeugdbescherming west verwacht van u en uw kind dat jullie meewerken aan de hulp die is aangevraagd.

    Hulp is gratis
    De hulp van Jeugdbescherming west is gratis. Als wij uw kind verwijzen naar specialistische hulp van een andere organisatie, wordt soms een eigen bijdrage van de ouders gevraagd. Dit wordt altijd vooraf gemeld.

    Uw privacy
    Om uw kind goed te kunnen helpen, moeten we bepaalde gegevens over hem of haar verzamelen en bewaren. Onze medewerkers gaan zorgvuldig om met deze gegevens. Wij houden ons aan ons privacyreglement. Wij geven alleen informatie aan anderen met de toestemming van uw kind (bij kinderen ouder dan 12 jaar), of met de toestemming van de ouders (bij kinderen jonger dan 12 jaar). Lees hier meer over in onze folder: 'Wat u moet weten over privacy en klachten' onderaan deze pagina.

    Onze medewerkers doen hun uiterste best op een professionele en zorgvuldige wijze hulp te bieden aan u en uw kind(eren). Toch kunnen zich situaties voordoen waarin u niet tevreden bent over de wijze waarop besluiten zijn genomen of over de wijze waarop gecommuniceerd is door de medewerkers van Jeugdbescherming west. Komt u er samen met onze medewerker niet uit? Dan kunt u een klacht indienen bij de klachtencommissie. U kunt uw klacht mailen naar: klachtencommissie@jeugdbeschermingwest.nl.

    Voor ondersteuning bij het indienen van een klacht kunt u contact opnemen met het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ): www.akj.nl.

    ontwikkeld door 52grdn nrdrbrdt