telSpoed & crisis

Archief

Tags

Hier delen wij ervaringsverhalen geschreven door collega’s, netwerkpartners, cliënten en andere betrokkenen in de jeugdzorg.

jeugdbescherming
#ervaringsdeskundigheid
Het verhaal van ervaringsdeskundige Charlain

Wij vinden dat de inzet van ervaringsdeskundigheid bij Jeugdbescherming west een grote meerwaarde heeft: het draagt bij aan de deskundigheidsbevordering en wij proberen zo goed mogelijk te faciliteren dat de ervaringsdeskundigen hun bijdrage kunnen leveren en een sterke positie krijgen binnen onze organisatie. We willen benadrukken hoe…

Lees verder
#ervaringsdeskundigheid
Het verhaal van ervaringsdeskundige Wim

Wij vinden dat de inzet van ervaringsdeskundigheid bij Jeugdbescherming west een grote meerwaarde heeft: het draagt bij aan de deskundigheidsbevordering en wij proberen zo goed mogelijk te faciliteren dat de ervaringsdeskundigen hun bijdrage kunnen leveren en een sterke positie krijgen binnen onze organisatie. We willen benadrukken hoe…

Lees verder
#ervaringsdeskundigheid
Het verhaal van ervaringsdeskundige Dagmar

Wij vinden dat de inzet van ervaringsdeskundigheid bij Jeugdbescherming west een grote meerwaarde heeft: het draagt bij aan de deskundigheidsbevordering en wij proberen zo goed mogelijk te faciliteren dat de ervaringsdeskundigen hun bijdrage kunnen leveren en een sterke positie krijgen binnen onze organisatie. We willen benadrukken hoe…

Lees verder
#ervaringsdeskundigheid
Het verhaal van ervaringsdeskundige Sander

Wij vinden dat de inzet van ervaringsdeskundigheid bij Jeugdbescherming west een grote meerwaarde heeft: het draagt bij aan de deskundigheidsbevordering en wij proberen zo goed mogelijk te faciliteren dat de ervaringsdeskundigen hun bijdrage kunnen leveren en een sterke positie krijgen binnen onze organisatie. We willen benadrukken hoe…

Lees verder
çlientambassadeur
#opinie
Van levenservaring naar ervaringsdeskundigheid

Na jarenlang als jeugdreclasseerder te hebben gewerkt, ben ik in april 2018 gestart als cliëntambassadeur. Als cliëntambassadeur breng ik de stem van de cliënt in de organisatie, omdat deze stem zo belangrijk is! Als cliënt kun je meepraten en meedenken over hoe het beter kan en over…

Lees verder
scheiding
#cliëntverhalen
Dag van de scheiding

Laatst was er ‘de dag van de scheiding’. Dat doet me denken aan het moment dat ik oververhit het kantoor van mijn teammanager binnenstampte met de prangende vraag ‘Kunnen we even praten?’ Complexe scheiding Ik denk dat de complexe scheiding één van de redenen is dat nieuwe…

Lees verder
cliënt
#praktijkverhalen
De cliënt die je raakt op de verkeerde manier

Je komt ze als hulpverlener allemaal wel een keer tegen in je carrière: die cliënten die je in je hart kunnen raken, maar helaas niet altijd op de juiste manier. Hans was ook zo’n cliënt. Hans had vanuit huis geleerd om te schreeuwen en te intimideren als…

Lees verder