Maak hieronder uw keuze
Archief
Tags
Hier delen wij ervaringsverhalen geschreven door collega’s, netwerkpartners, cliënten en andere betrokkenen in de jeugdzorg.
Het verhaal van ervaringsdeskundige Charlain
Wij vinden dat de inzet van ervaringsdeskundigheid bij Jeugdbescherming west een grote meerwaarde heeft: het draagt bij aan de deskundigheidsbevordering en wij proberen zo goed mogelijk te faciliteren dat de ervaringsdeskundigen hun bijdrage kunnen leveren en een sterke positie krijgen binnen onze organisatie. We willen benadrukken hoe…
Lees verderHet verhaal van ervaringsdeskundige Wim
Wij vinden dat de inzet van ervaringsdeskundigheid bij Jeugdbescherming west een grote meerwaarde heeft: het draagt bij aan de deskundigheidsbevordering en wij proberen zo goed mogelijk te faciliteren dat de ervaringsdeskundigen hun bijdrage kunnen leveren en een sterke positie krijgen binnen onze organisatie. We willen benadrukken hoe…
Lees verderHet verhaal van ervaringsdeskundige Dagmar
Wij vinden dat de inzet van ervaringsdeskundigheid bij Jeugdbescherming west een grote meerwaarde heeft: het draagt bij aan de deskundigheidsbevordering en wij proberen zo goed mogelijk te faciliteren dat de ervaringsdeskundigen hun bijdrage kunnen leveren en een sterke positie krijgen binnen onze organisatie. We willen benadrukken hoe…
Lees verderHet verhaal van ervaringsdeskundige Sander
Wij vinden dat de inzet van ervaringsdeskundigheid bij Jeugdbescherming west een grote meerwaarde heeft: het draagt bij aan de deskundigheidsbevordering en wij proberen zo goed mogelijk te faciliteren dat de ervaringsdeskundigen hun bijdrage kunnen leveren en een sterke positie krijgen binnen onze organisatie. We willen benadrukken hoe…
Lees verderVan levenservaring naar ervaringsdeskundigheid
Na jarenlang als jeugdreclasseerder te hebben gewerkt, ben ik in april 2018 gestart als cliëntambassadeur. Als cliëntambassadeur breng ik de stem van de cliënt in de organisatie, omdat deze stem zo belangrijk is! Als cliënt kun je meepraten en meedenken over hoe het beter kan en over…
Lees verderDag van de scheiding
Laatst was er ‘de dag van de scheiding’. Dat doet me denken aan het moment dat ik oververhit het kantoor van mijn teammanager binnenstampte met de prangende vraag ‘Kunnen we even praten?’ Complexe scheiding Ik denk dat de complexe scheiding één van de redenen is dat nieuwe…
Lees verderDe cliënt die je raakt op de verkeerde manier
Je komt ze als hulpverlener allemaal wel een keer tegen in je carrière: die cliënten die je in je hart kunnen raken, maar helaas niet altijd op de juiste manier. Hans was ook zo’n cliënt. Hans had vanuit huis geleerd om te schreeuwen en te intimideren als…
Lees verder