telSpoed & crisis

Archief

Tags

Hier delen wij ervaringsverhalen geschreven door collega’s, netwerkpartners, cliënten en andere betrokkenen in de jeugdzorg.

jeugdbescherming
#cliëntverhalen
Mijn verhaal als een moeder van twee prachtige kinderen!

Het zal een bittere pil zijn geweest: de Inspecties constateerden in november 2019 dat de overheid onvoldoende haar verantwoordelijkheid neemt om kinderen met een jeugdbeschermingsmaatregel  te beschermen. Langetermijnverbeteringen werden sindsdien ingezet, maar nog steeds lijkt er onvoldoende structurele verandering te komen in het beleid van de jeugdbescherming. Hoewel de…

Lees verder
çlientambassadeur
#opinie
Boodschap verpakt in boosheid wordt vaak niet gehoord

Als cliëntambassadeur spreek ik regelmatig met ouders. Hier zitten ook ouders bij die gefrustreerd zijn. Gefrustreerd door het systeem, de jeugdbeschermer, de klachtencommissie, de bestuurder of gewoon de jeugdzorg in het algemeen. Frustratie die op verschillende manieren geuit wordt.  Ouders worden steeds actiever, laten van zich horen…

Lees verder
çlientambassadeur
#over jbwest
Een cliëntambassadeur in coronatijd

Het begon voor mij met de voetbal- en handbaltrainingen die niet meer doorgingen. Vrij snel daar achteraan werden ook de wedstrijden afgezegd. Vervolgens kwam het onvermijdelijke bericht dat de scholen dichtgingen; alle kinderen de hele dag thuis. Om eerlijk te zijn, kreeg ik direct buikpijn bij dit…

Lees verder
#over jbwest
5 manieren om je stem te laten horen als cliënt van Jeugdbescherming west

  De begeleiding van jeugdbescherming is niet vrijblijvend, maar dat betekent zeker niet dat je als cliënt niets te vertellen hebt, integendeel. We moeten namelijk goed met elkaar samenwerken om ervoor te zorgen dat de maatregel slaagt. Daarom is het belangrijk dat we weten hoe je als…

Lees verder